דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אפליקציה אחת של ERP ה'מכסה' את כל הארגון מכל הכיוונים, לכל הצרכים והדרישות...?! 

מאת    [ 18/06/2007 ]

מילים במאמר: 1207   [ נצפה 3548 פעמים ]

אפליקציה אחת של ERP ה'מכסה' את כל הארגון מכל הכיוונים, לכל הצרכים והדרישות...?!
עדיין לא. לא ממש. אבל זה הכיוון.

 פורסם ב-PC-Magazine, גליון מאי 2007

 (... לא נספר לכם שוב על אורקל ו/או SAP הגדולות).
נראה כי המגמה הכללית להתכנסות (convergence) ב-IT מוצאת את כיוון התממשותה ב-ERP דווקא בארגונים קטנים ובינוניים (SMB) שם מערכת אחת אכן יכולה לענות על מירב הדרישות. הנסיון להגדרת אסטרטגיה אשר באמצעותה ננסה בו-זמנית להתכנס, לקחת בחשבון את ההתרחבות העיסקית (scalability) ולקיים שיתוף משאבים עם הספקים והלקוחות שלנו – נראה כשילוב של סתירות.
נכון לעכשיו, מערכת ERP יעילה השואפת להתקדם נדרשת לארכיטקטורה גמישה שתאפשר התכנסות ברמה הארגונית מחד, ופתיחות להתרחבות אינטרנטית עד כדי שיתוף מערכות עם צד שלישי מאידך.
להלן שש חברות מהמובילות בשוק והדרך שלהן להתמודדות עם אתגרי ה-ERP השונים.
 
>>> אקסיומה
חברת Xioma מתמחה באיתור פתרונות מידע ניהוליים המתאימים לשוק הישראלי והיא שותף עסקי של SAP ליישום והטמעת SAP Business One (בקיצור SAP B1). הטמעת הפרוייקטים מבוצעת לפי מתודולוגית ASAP המבוססת על הטמעת תהליכי best practice של התוכנה בשילוב התאמות ספציפיות ללקוח ונועדה להשלים פרוייקט במהירות ותוך שביעות רצון גבוהה של הלקוח.
• SAP B1 הוא פתרון מתקדם לניהול עסקי ופיננסי של ארגונים קטנים ובינוניים עם כ-12 מליון משתמשים ברחבי העולם. באמצעות יכולות מתקדמות ומשולבות לניהול פיננסי ולניהול מכירות, מעניק SAP B1 פתרון שלם ואחיד לניהול הארגון בכל המגזרים והתעשיות.
חברת Xioma פיתחה שני מוצרים משלימים ל-SAP B1 הנמכרים ברחבי העולם:
• PMOne - מודול לעסקים קטנים ובינוניים המשתמשים ב- SAP B1 ועובדים בצורה פרוייקטאלית ועונה לכל היבטי הפרוייקט: ניהול משאבים, ניהול משימות וניהול תקציב.
• Atomotive – מודול לתמיכה בתהליכי העבודה הייחודיים למרכזי שירות לרכב ונותן מענה שלם לצרכים של ענף זה בתחום ניהול מרכזי השירות לרכב. המודול הוקם תוך התייעצות עם מומחים ושיתוף פעולה עם מרכזי שירות מובילים מהארץ ומהעולם.

לחברה מעל 100 לקוחות בתחום ה- SAP B1והחברה נבחרה ב-2005 וב-2006 בתואר "שותף השנה של SAP Business One".
• למידע נוסף הכנסו ל: XIOM.rfigo.co.il

>>> אדמיסו
EDMISO המתמחה במתן פתרונות לעסקים קטנים ובינוניים, מטמיעה את NetSuite לפתרון כללי של ניהול העסק ולניהול התהליך העסקי המלא.
• NetSuite היא מערכת On-Demand (מסופקת כשירות אינטרנטי) המשלבת יכולות ERP, CRM ו-eCommerce תחת אפליקציה אחת המיועדת ללקוחות קטנים ובינוניים. בעזרת סוויטת המוצרים והיכולות של NetSuite, יכולות חברות עוד בראשית דרכן ובעלויות IT נמוכות, לנהל את כלל הפעילויות הקריטיות של העסק במערכת אינטגרטיבית אחת.
• מודל ה-OnDemand מאפשר ללקוחות להטמיע את המערכת ללא ההשקעה בחומרה ורשיונות יקרים ובהטמעה קצרה וממוקדת, תוך קבלת היכולות שהיו נחלתן של חברות ענק (אשר קישרו מספר אפליקציות, ובנו פורטלים ייעודיים).
• טכנולוגיית ה- Real Time Dashboard (ברישום פטנט), מאפשרת לבעלי התפקידים בארגון לקבל שקיפות מקסימלית של נתונים קריטיים, ולהתמקד בניהול העסק וגדילתו ולא בניהול מערכות המידע שלו.

NetSuite הוקמה ב 1998 ע"י לארי אליסון (מנכ"ל ORACLE) ואיוון גולדברג, ומשרתת מעל 9000 לקוחות ברחבי העולם. לקוחות אלו מעידים על שיפורים משמעותיים בתהליכים עסקיים קריטים בזכות האינטגרציה בין הפעילויות השונות בחברה, החל משלב השיווק והמכירה דרך שלבי האספקה ועד לשירות הלקוחות.
• למידע נוסף הכנסו ל: EDMS.rfigo.co.il

>>> SIT
SIT היא הנציגה הבלעדית בישראל של חברת QAD – מפתחת פתרון ה-ERP המלווה ארגונים יצרניים בכל העולם ומאפשר להם הליך קבלת החלטות ויישום תהליכים מהיר ומדויק יותר.
• מערכת ה-ERP של QAD היא מוטת מוצר ומיועדת למפעלים יצרניים, בין אם הייצור נעשה בארגון עצמו, ע"י קבלני משנה בארץ או ע"י יצרנים במקום אחר בעולם. SIT מציעה תוכנת ERP עם שלל פונקציות לניהול שרשרת האספקה והתמקדות במוצר. הפתרונות מותאמים אישית כך שיכסו את הצרכים המיוחדים של יצרנים בתחומים רבים ומגוונים.

לאחרונה השיקה QAD גרסה חדשה בטכנולוגיית NET. – שפותחה בשיתוף פעולה עם מיקרוסופט.
תוכנת QAD מוטמעת עם עקומת לימוד קצרה ביותר ותומכת ביישומי התוכנה ב-28 שפות שונות.
לחברת QAD למעלה מ-6,000 התקנות ברחבי העולם ונציגויות ביותר מ-90 מדינות.
בין לקוחותיה של QAD נמנים לקוחות ענק כגון Kraft , SanDisk ,Panasonic , Eaton, TRW, Medtronic, Genzyme ואחרים. חברת וולטייר (המייצרת מחשבי גריד) בחרה לאחרונה במערכת בה הופעלה הגרסה החדשה לניהול מערך התפעול, הכספים, הבקרה התקציבית, הייצור והשירות.

ל- SIT מעל 150 לקוחות בישראל, ביניהם חברות כמו אלווריון, התעשייה הצבאית, סינרון, נור אפלייד.
• למידע נוסף הכנסו ל: SIT.rfigo.co.il

>>> אפילוג
אפילוג טכנולוגיות עסקיות מתמחה בהתאמת פתרונות ניהוליים קטנים כגדולים בתחום טכנולוגיית המידע (מערכות ERP/CRM) לחברות מסחריות ותעשייתיות בארץ ובעולם במגוון רחב של תחומים.
תפיסת הפתרון של אפי סחייק מנכ"ל החברה נובעת מהניסיון הכולל המראה כי ארגונים רבים מממשים רק כשליש מהפוטנציאל הטמון במערכות שרכשו. למה? הן בגלל יכולות פנימיות בארגון, הן בגלל השקעה תקציבית נמוכה ביישום המערכת והן בגלל רכישה של מערכת מסורבלת ויקרה, שאינה נחוצה לארגון במחזור חייו הנוכחי ובטווח השנים הקרובות.
הנסיון העשיר שנצבר בחברה מיישם את תפיסת הפתרון של אפילוג באמצעות מערכות פריוריטי (Priority) ו-זום (Zoom) של חב' אשבל הישראלית.
• למעלה מ-1500 לקוחות מציבים את Priority כמערכת המובילה בישראל לניהול עסקי כולל לאירגונים גדולים ובינוניים. המערכת משלבת טכנולוגיה ייחודית להגדרה וניהול של תהליכים וחוקים עסקיים ברמת משתמש עם פתיחות להתאמות ושנויים לדרישת הלקוח מבלי לפגוע ביכולת לשדרג את המערכת מגרסה אחת לזו הבאה אחריה.
• זום לעסקים היא מערכת ERP שפותחה והותאמה במיוחד לעסקים קטנים המעוניינים להחליף מערכות קיימות במערכת מתקדמת, אינטגרטיבית ובעלת עוצמות רבות בכל תחומי ניהול המידע הארגוני תוך מתן מענה רחב לפעילות השוטפת.
• למידע נוסף הכנסו ל: EPIL.rfigo.co.il

>>> חשבשבת
בית התוכנה הוותיק המונה למעלה מ-200 עובדים התקין את מערכת "חשבשבת" הפועלת בהצלחה אצל קרוב ל- 40,000 עסקים קטנים ובינוניים שכל אחד מהם מפעיל בין מחשב אחד לבין מאתיים מחשבים ברשת.
• חשבשבת כוללת את כל המרכיבים הקיימים בתוכנות ERP מתקדמות. החל מעצי מוצר ודרך ניהול פיננסי מלא, מערכת CRM מלאה כולל מבצעי מכירות ונקודות מכירה, תכנון רכש מתקדם, ניהול שרשת אספקה, ניהול ייבוא, ניהול תהליכי ייצור ורצפת ייצור, מעבדת שרות, השכרות, רכוש קבוע ומשאבי אנוש.
מערכת חשבשבת כוללת מחולל דוחות באמצעותו כל משתמש יכול לבנות בקלות דוחות מתקדמים, כולל דוחות במבנה של טבלת ציר (pivot table).
למערכת ישנן  יכולות כריית נתונים (Data Mining) כולל חיזויים (לקוחות "מסוכנים", נטישה וכד'). מערכת חשבשבת ייחודית בזמן הטמעה קצר (בדרך כלל תוך כשבועיים).
החברה פיתחה מוצרים נילווים לפתרון ה-ERP שלה והם:
• חנות וירוטואלית למכירות קמעונאיות (B2C) ולמכירות ללקוחות קבועים (B2B) הקשורה ישירות למסד הנתונים של המשרד האחורי
• מערכת קופה חכמה: החנויות מוכרות באמצעות קופה המנהלת את פריטי המלאי ואת המחירים. מידע על המכירות נאגר במחשב ומשמש בסיס להפקת דוחות מגוונים וניהול השידורים לש.ב.א (שירותי בנק אוטומטיים).
• למידע נוסף הכנסו ל: HASH.rfigo.co.il

>>> אדום – אסטרטגיה, טכנולוגיה ומערכות
חברת 'אדום', המתמחה בהתאמת פתרונות מחשוב לחברות SMB, מציעה שירותי הכוונה, ייעוץ וניהול במטרה להתאים את מערכת ה-ERP באופן מדויק לצרכים, מיקסום ערך הפרויקט, ולחסוך משמעותית בעלויות.
• ניהול פרויקטי ERP. למומחי 'אדום' ידע רב בכל הקשור ליישום מערכות ERP בתחום ה-SMB והיבטים רבים הקשורים בתחום הלוגיסטיקה. ל'אדום' יש מתודולוגיה מובנת וייחודית לבחינת ההקמה וייעוץ בבחירה ויישום מערכת ERP. החברה מבצעת עבור הלקוח ניתוח כדאיות כניסה ל-ERP כולל משמעויות, סיכונים ותועלות, הכנת מסמך אפיון ובקשה להגשת הצעות RFP, קביעת קריטריונים לבחירת תוכנת ERP והספק ליישומה, ניתוח חלופות ובחירת התוכנה המתאימה וניהול וליווי פרויקט היישום.
• מתרגם רב לשוני. דוד מלר, מנכ"ל החברה מציע להסתכל על חברת 'אדום' כעל מתרגם רב לשוני, בשל המיומנות הרבה הדרושה להבנת הדרוש לחברה מבחינת המחשוב והצורך לדעת לקרוא את הצעות הספקים. "מקומנו בין הלקוח לספק מאפשר לספק לנקות מהצעת המחיר שלו את מרכיב חוסר הוודאות וכך כולם זוכים – הלקוח יודע שהוא קיבל בדיוק את מה שצריך ובעלויות נמוכות יותר והספק יודע שהוא נכנס לפרויקט מנוהל ומובנה עם הגדרות ברורות באשר למה הוא בדיוק אמור לספק".
• למידע נוסף הכנסו ל: ADOM.rfigo.co.il


• למידע מקצועי רחב אודות פתרונות וחברות נוספים בתחום ה-ERP ובתחומי IT נוספים - היכנסו ל:   www . RFIgo . co . il

 

קלי ו-צלי כ"א עם למעלה מ-20 שנות נסיון בתחומי המיחשוב הארגוני - תוכנה, ייעוץ וניהול. הקימו את RFIgo - מרכז המידע לענף המיחשוב. מספקים מידע מקצועי מקיף, מפורט, מעמיק ועדכני אודות כלל החברות בתחומי המיחשוב, המוצרים והשרותים.
אתר: www.RFIgo.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב